fredag, august 14

Peber nødder

Hei, her er jeg igjen! Nå har jeg faktisk vært her nede i over(!) en månede! Det er veldig rart, tiden har gått sykt fort! Og i november får vi sommerferie!

Har spilt flere fotballkamper siden siste innlegg, og i tilegg til å spille for Feilding United, har jeg også begynt å spille for skolen! En ting som er veldig anderledes fra Norge er at når vi spiller kamper for Feilding Unitid disker hjemme laget opp med mat etter kampen, og begge lagene sitter å spiser mens trenerene oppsumerer kampen! Vi hadde det i allefall ikke sånn i Norge...

I går og i dag har det vært Festival Of Cultures på skolen, i går spilte de internasjonale studentene fotballkamp mot kiwiene! Jeg var med på laget sammen med Sara (som spiller med meg for FU og for skolelaget, og som er halvt dansk). Vi tapte desverre, men bare med ett mål!
I dag var det underholding, smaksprøver og utstillinger i hallen, mange hadde på seg nasjonaldrakter, mens jeg som lot bunaden være igjen hjemme hadde på meg rødt, hvitt og blått! Sara og søsteren Erica hadde bakt peppernøtter, eller peber nødder som de heter på dansk, så vi kom i riktig julestemning (de hadde med seg nisser også!).

I siste time hadde vi drama, det er veldig avslappende å ha drama i siste time fredag! For tiden driver vi å lager et 6-8 minutters stykke som skal omhandle skolens bibliotek, biblioteket var orginalt gitt som en memorial hall, men den ble for liten for alle elevene, så nå er den et bibliotek. Scenen vår handler om en gutt som vokser opp som elev på FAHS, men som må dra ut å sloss i krigen, hvor han blir skutt. Skal si dere hvordan det ender når vi vet det! Synes i allefall drama er kjempe gøy!


Hvis dere kommenterer blir jeg glad! :)

Kos dere på skolen til uka - send meg mail om første skoledag!
Dette er meg i skoleuniformen:


-Ida-

5 kommentarer:

Oda sa...

er det ikke varmt med skjerf??
men fin farge da=)

Kristin, IoW 08' sa...

Hei! Det ser ut som om du koser deg! :D Jeg bare lurte på en ting; Siden skoleåret i NZ er motsatt bygd opp enn i Norge, var det mer stress med forberedelsene osv da? Var det mer som måtte ordnes og tilpasses? Ei venninne av meg vurderer å ta et år i Australia :)

Thea sa...

HEI! kul uniform :) hehe
kan du svare meg på mailen snart?? hehe litt utolmodig :P men det er uansett kjempefint å høre at du har det bra! savner deg <3
Ps: du tar masse bilder håper jeg!! for jeg gleder meg til å se dem

Anna sa...

Så søt du er, Ida :) Ah, høres ut som om du har det supert der nede! Sendte deg forresten akkurat en mail :| Ironisk at du skrev at vi skulle sende deg mail, her :p Haha.
Klem fra Anna :)

Ida sa...

Hei, takk for kommentarer:)
Oda: Det er ikke veldig varmt her for tiden, begynner å bli det litt nå, men når vi begynte var det kjempe kaldt (synes jeg) så jeg kjøpte skjerf:P

Kristin: Litt mer stress kanskje, men det kommer ann på skolen hun går på.

Thea: Nå har du fått to(!) mail:)

Takk Anna:)

Klem fra meg