fredag, august 21

En dag igjen til...

...FAHS SENIOR BALL!

I morgen er det ball, og jeg har alt klart, kjole, veske, sko, smykker, og i morgen skal jeg fikse håret og ta manikyr. Kommer til å bli kjempegøy!

Enda en uke har gått, føler at ukene flyr, kan ikke tro at vi har gått på skolen i 5 uker allerede, dere hjemme har ikke gått på skolen 5 dager en gang! I går valgte alle year 12 elevene fag, men jeg har ikke gjort det enda, siden jeg er utvekslingsstudent og vi kan velge hva vi vil uten å tenke på credits og hva vi vil studere videre (selv om jeg må velge fagene for skolen hjemme i Norge). Men jeg har funnet ut hva jeg skal ta. I year 13 har man bare fem fag, den siste timen er studietid. Så jeg har tenkt til å droppe engelsk, og så bytter jeg ut art med photography. Tar også calculus i stede for Maths, siden de ikke har maths i year 13.

Tenkte jeg skulle fortelle om karaktersystemet her (forutsatt at jeg skjønner det selv), for jeg har nemlig hatt min første prøve i dag (maths: probability) og når jeg forteller dere resultatet må dere jo skjønne hva jeg mener. De har ikke tallkarakterer eller bokstavkarakterer. De har achived (bestått) eller not achived (ikke bestått), i tillegg kan du få: Achived with merit og achived with excelence (excelence er selvfølgelig best). Er ganske enkelt når jeg ser det nå, men det tok meg en stund før jeg fant ut hva det var de pratet om!

Ellers har det ikke hendt noe spennende her. I kveld skal vi se på krumping, en amerikansk dans, som jeg kan fortelle mer om når jeg har sett den.

Skal prøve å blogge mer, men finner aldri tid! (Og det er vel en god ting!)

-Ida-

3 kommentarer:

Maren sa...

Det høres ut som om du har det fint:)

Joakim sa...

og u gjør det bra på skolen? :p

Anna sa...

Så bra, så bra. Legg ut bilde av deg i kjole, da :)
Du må snart svare på eposten min... :(