torsdag, september 17

Jeg vet jeg lovet deg en oppdatering for tre dager siden Hedda, men jeg er som alltid litt treig!
Men nå skal det iallefall blir et par setninger om mitt liv som kiwi på andre siden av jorden! Forrige uke var det eksamen uke, hadde 3 eksamner og en ettermiddag med art. Gjorde biologi, matte og fysikk. De to første dagene hadde jeg eksamen på morningen. På onsdag og torsdag hadde jeg hele dagen fri, så da dro jeg å svømte og så på kino. På onsdag hadde jeg også min siste fotball kamp for skolen, det var en knockout game, så det laget som tapte ble slått ut av turneringen, det var desverre oss, etter en meget dramatisk kamp, sykebil og ekstraomganger! det hele endte i en dramatisk straffespark konkuranse! På fredag var det tilbake til skolebenken med fysikk eksamen og art.
På lørdag var jeg i bursdag selskap hos en av mine nye kiwi veninner, hun heter Eloise, og er i fysikk klassen min. Først var vi hjemme hos henne og spiste, og så dro vi på kino, kvelden ble rundet av med sjokolade fondue!
Søndag var en veldig koselig dag, vi dro til Palmerston for å se på Elin spille hockey, og etter kampen dro vi til en stor park hvor vi spiste lunsj, noen av oss lekte, tok masse bilder av new zealandske trær og blomster, vi kjørte til og med tog! Fikk noen kjempe fine bilder!
I dag hadde vi fremføring av skuespillet vårt i drama, det gikk ganske bra! Det ble et ganske fint stykke til slutt!

Litt om kultur forskjeller - mat

Maten her er forholdsvis anderledes enn hjemme. Her i huset brukes mikrobølgeovnen MYE mer, nesten hvert måltid. Men det er ikke det at vi spiser hurtigmat, det er mer det at alt vi lager på ovnen lager vi her i mikron. Det er også mye mindre tilbehør til maten, og vi har aldri frisk salat ved siden av. Enten brød eller grønnsaker.
En fugl i parken vi besøkte

En palme - også i parken

En alee av trær med kjempesøte rosa blomster.
Hva har dere lyst å høre om? Jeg trenger noen ideer til hva jeg kan skrive om, hvis det er noe du vil vite, så er det bare å skrive det i en kommentar:
Det var alt for denne gangen!
-Ida-

8 kommentarer:

Guro sa...

Hvordan har du greid deg på eksamen når du ikke har vært der to måneder en gang? Skjønner ikke at du kan ha lært nok?

Anonym sa...

Hihi, endelig en oppdatering:D jeg er fornøyd;) Du kan jo gjerne legge ut noen flere av de fine bildene du tar:) hihi, ha en fin dag!

Anonym sa...

hilsen Hedda!

Thea :D sa...

Hei!! oppdatering! så bra :) men har vel i grunnen hørt om det meste fra før av...
men jeg sier det igjen :P jeg vil gjerne se flere bilder, du vet sånn hvor du bor, skolen, folk...

klem klem

Ida sa...

Takk for kommentarer:)
Guro: I fysikk eksamen hadde jeg bare den delen med bølger, for det er det eneste jeg hadde vært der for, i matte hadde jeg to deler, en for algebra og en for calculus, hadde ikke sett alt fra før av, så det gikk ikke så bra. Ingen av delene hadde jeg gjennomgått på skolen.hehe. I biologi hadde jeg hatt noe i norge og noe her, så det gikk ok:)

Klem Ida

Marie R sa...

Hei Ida:) Marie fra StS her. Tenkte jeg måtte se litt på bloggen din og det ser ut som du storkoser deg :) Misunner deg!! Du har ferie i 2 uker nå? Vi har jo høstferie om 1 uke :) Blir deilig.
Et spørsmål, har det noe å si hva du får i karakter der borte? I forhold til når du kommer tilbake til Norge igjen.
Marie =)

Joakim sa...

fin natur da!

Ida sa...

Marie: får to ukers ferie i morgen. karakterene mine her har ingenting å si i forhold til norge:)

Takk for kommenterer:)

-ida-